2014-03-26

Heeeeej Kaj, hellloou Bojen!
 
Japp det är vad jag hör i huvudet för tillfället, för det går runt runt runt allt går runt. Hur sjutton ska jag hinna få in detta tills Fredag morgon?! Men man kan banne mig inte säga att jag inte försökt, har verkligen tagit vara på studiedagarna OCH kvällarna. Längtar riktigt tills denna tentahets är över för jag minns knapp sist jag gjorde annat än att plugga om kvällarna.
Försöker se det såhär; om än jag kuggar på tentan så gör det nästan ingenting (även om jag nu försöker så gott jag kan så klart) för då vet jag ialla fall hur de tänker och va de är ute efter! För ibland kan jag faktikst undra om de ens vet det själv! "Vad ska vi fokusera på till tentan?" - "Läs böckerna och kolla på pp". Till saken hör att det är kanske, ja, men säg 400 sidor (minst) pp samt 6-7 böcker. Lätt att lära sig allt ens när de inte ens kan ge en liten fingervisning, utan läs böckerna! Men det som retar mig mest är nog uttalandet "bara för att ni kom in på kursen så innebär det inte att ni kommer klara den" eller denna "det finns en stor möjlighet att några av er kommer att få göra om tentan 1-2 kanske 3 gånger innan den klaras". Upplyftande va?! Känner att det gör mej en aning förbannad, först drillas vi i att det är till stor del VÅRT ansvar att se till att eleverna klarar sig igenom skolan, borde inte samma sak gälla även VÅRA lärare, jag bara undrar?! För det må då väl ändå vara även deras mål, att eleverna(vi) ska klara av kurserna eller är jag helt ute och cyklar?! 
Nå ja ska ialla fall göra mitt bästa och förhoppningsvis kicka dom i rumpan! (måste ju låta lite vårdad i skrift för så låter det verkligen inte inne i mitt huvud för där lever det om uta sjutton av diverse fula ord).
 
Nä nu får det vara slut på gnäll, tillbaka till plugget men jag känner riktigt hur sängen skriker på mej... en kaffekopp till kanske?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0