2014-02-13

Go kvällen!
Skola hela dagen idag, eller i alla fall 2 lektioner historia men det känns som en hel dag!

Igår ialla fall var det himla trevligt för då var jag på en minoritets konferrans på Kulturens hus. Himla intressant det där, men jag hoppas att vi får samma förutsättningar att lära gällande andra saker som dyslexi, ADHD osv för det tycker i alla fall jag är MINST lika viktigt! Vi blev bjudna på frulle, lunch, fika och frukt också.. jag klagar inte. Vi fick till och med en såndär lapp med vårat namn på så man kände sig faktiskt liiite märkvärdig!;)

Sitter för tillfället och pluggar och just nu är det edogena processer ;) Längtar som fan till i morrn för då ska jag äntligen få toppa håret + att vi har hemmastudiedag = SKÖNT! var länge sedan vi hade en sån nu. Så då bli det att läsa, sammanfatta och söka info för min rapport, så jag vet vad jag har att göra så att säga.

Fick veta vad jag gjort fel på min tenta idag också och jag säger bara F.A.N så klantigt! Det enda jag hade behövt göra för att få ganska många fler poäng var att skriva mer utförligt hur delarna kunde användas i skolan, jag hade beskrivit sakerna korrekt men INTE satt dem i sammanhang med skolan.. jamena hur dum får man vara då?! En skön sak med det är att det egentligen inte är så mycket mer att plugga än att repetera och kolla upp lite saker, så det är ju inte som att plugga till en helt ny tenta iaf.. en + sak!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0