2013-08-29

God nattens!
 
Sitter och försöker bli trött, eller egentligen är jag ju det men som vanligt har jag lite ångest över att dagen är slut, vill ju att den ska va mycket längre!
 
Kursen idag, basal hygien var faktiskt ganska bra och lärorik. Mycket visste man redan men det skadar aldrig att repetera! En sak ja kunde ha klarat mej utan dock var hur mycket basilusker det är i sängen, jamena nae?! Låt sängen vara ifred! Sen säger ja så här, jag hoppas jag aldrig råkar ut för MRSA! Men sen så tycker jag också att allt med handsprit hit och dit kan gå lite för långt, gäller inte bara handspriten utan överrenlighet. Jag tror att människan behöver lite skit på sej för att klara sig emot det värsta. Visst jag är jätte tacksam över att vården är så renlig som den är i Sverige med jämförelser med andra länder (snuskigt!!) men det finns en gräns också! Sedan är mycket som dom sa svårt att tillämpa på ett boende, men man får ju göra så gott jag kan. Ska hädan efter ha med mej en liten handflaska med handsprit i min arbetsskjorta,
 
Har hunnit förbi Linnea ikväll som jag sa och den rackaren hade köpt en ursnygg sjal åt mej, med ugglor. Den följer med till stockholm! Har också haft besök av Fia som skulle hämta hem Sooki och hon hade också köpt mej saker,  en handgjord ståltrådsliknande uggla och en tvål med en uggla på, superfina dem också! Så ikväll var en sådan kväll då jag kännt mig väldigt bortskämd! Tack brudar! 
 
Nu är det inge länge kvar och det är inte likt mig att jag inte packat ännu, men får kliva upp i tid i morrn och fixa det, man behöver ju inte ha med sig hur mycket som hellst för en helg, elleeeeeer ?;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0