12,12,12

Yes nu har jag skrivit det "magiska" nummret som alla andra! Fast det var inte det jag skulle berätta.

Sitter på Bibblo och pluggar Maria gick precis, men ja SKA läsa ut denna bok innan jag lämnar denna byggnad! MEN det är en bra bok, intressant som jag tror jag kommer ha väldigt mycket nytta av i framtiden. Den handlar mycket om hur man lägger upp en redovisning, vad man bör tänka på. Och då är det inte bara redoviningar inom skolan utan alla sorter, tal osv. Jag rekommenderar den till ALLA!
 
www.retorikförlaget.se


Retorik för lärare - konsten att välja språk konstruktivt

"Det vore ett ideal att sträva mot för dig som blivande lärare, eller åtminstone förmedla så mycket engagemang att eleverna känner att det du talar om är någonting viktigt.

Ethos, pathos och logos är dina medel för att övertyga, på så sätt är de retorikens teoretiska kärna. I praktiken går de in i varandra. Alla språkval är samtidigt uttryck för alla tre. Men triaden är ett tydligt exempel på den retoriska vokabulären som en verktygslåda för att kunna tala om olika aspekter av vår kommunikation, och vad det är som gör att den ibland fungerar bättre än annars."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0