Nattjobb

Hejsan svejsan, jobbar natt igen.. underbart!

Idag har ja ju varit på läkarstationen för blodprov och gissa vem som var tröttast i sverige? hade ju jobbat natten före det och tyckte väl att det inte var nån större ide att åka hem och sova när jag skulle vara där 8.50. Så gäspande och allmänt risig tog jag mej dit. Jag kan ju säga att det inte bara var ett rör som skulle fyllas utan typ 6 styckna?! Så dom stasa och greja och hadde sej, bytte undersköterska och hon som kom andra gången hon sa bara "jaha är det du, ja vi har ju kampas tidigare" (jag är jättesvår stucken) hon lyckades och jag svimma nästan. Började kallsvettas och det snurra uttafan och dom fick hissa ned ryggstödet, när dom tagit blod färdigt så tog den ena uskan tag i mina fötter och hedde upp dom i vädret, kul syn skulle jag kunna tro! och sen fick jag tugga dextrosol och tricka vatten wiii^^

Kan ju säga att ja var helt färdig när jag kom hem, jag bokstavligt talat stupade i säng och skönt var det. Det enda negativa kan jag tycka är att klockan ringe onödigt fort haha. Men skulle ta en kaffe med Lina innan hon åkte iväg till Göteborg och sen vidare till Barcelona.. era jä**ar. Men det var ju frivilligt, kunde ju följa med. Men dom får njuta för mej också ;)
Vidare till jobb nr 1, var ju på Nyberga mellan 16,15-19,45 och så till mamma och pappa en sväng tills jag börja jobba natt... och här är jag nu.

Sov gott alla! Seeeya

                                                                           Never alone, always alone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0