Diskbråck

Har suttit och läst på vårdguidens hemsida och diskbråck och det låter inte helt omöjligt att det faktiskt det jag drabbats av, som ja sa så trod även sjukgymnasten att jag kunde ha det.

Symtom på diskbråck

Diskbråck i ländryggen kan påverka nervrötterna i ryggen och ge utstrålande smärta i benet, även kallad ischias. Diskbråck i ländryggen börjar oftast som en molande värk i ryggen. Du känner sedan en skärande smärta som strålar ned i benet. Ofta blir värken värre när du håller benet sträckt och samtidigt böjer kroppen från höften framåt. I allvarliga fall får du så ont att kroppen låser sig. Det kan också bli så att benet och foten domnar, de kanske till och med känns svaga eller förlamade.

Det där stämmer in ganska precis på mej, molande värk har jag hela tiden och när jag rör mej blir den skärande det är så jävla obehagligt! Jag är svagare i benen och "vingligare"  Vet inte att jag har varit med om att kroppen låst sej riktigt men när man böjder sej ner så tar som kraften att resa sej upp slut ibland. Kanske dax att boka besök hos sjukgymnasten igen då! så det blir nån ordning på det här, för nu är jag förbannat less på att ha ont! Känner mej fan som en tanta på 80+

Nä slut waainat nu, dax för sängen och invänta tåget som jag hoppas går som vanligt i morrn!

 

Seeya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0