Iiiiishiasnerv

Idag blev det jobb, kanske inte det lättaste jobbpasset jag varit med om med tanke på min rygg.. Och det hela med ryggen började i lördags med att jag satt i soffan och hostade till, vilket inte min ishiasnerv verkade uppskatta, fyfan så ont det gjorde som att få senadrag i korsyggen och ner efter benen....

Ialla fall dagen började med väckarklocka 06.00 (ush för att kliva upp tidigt) ryggen var inte sammarbetsvillig heller. Linkade iväg till jobbet och det var en bra förmiddag då allt rullade på. Kl 10 så skulle jag till sjukgymnasten för bröstryggen, fast pga av lördags så blev fokus på korsryggen istället. Hon gav mej massage, och jag med min hosta hostade såklart till när jag låg där och så högg det till i korsryggen igen och jag trodd ja sku avlida! Så nå mer massage fick jag inte utan fick lägga mej på en värmedyna istället och jag fick inte ens upp högerbenet själv utan det var jag tvungen att få hjälp med. Så där låg jag med en värmedyna och en TNS apparat inkopplad (som är jäävla skönt) och var rädd att hosta ifall det skulle göra sådär ont igen! Efteråt gick jag med mer smärta än när jag kom, men hon är duktig och hon bryr sig verkligen. Hon skulle ta upp min rygg med läkaren ifall det skulle vara nå allvarligare. Vilket ja då hoppas att det inte är för jag är faktiskt 22 och inte 82 (fast ibland kan man ju tvivla)
Ikväll har det inte hänt så mycket, hjärtat känner sig hängig så jag passar upp honom med vatten och att värma vetekudden, men kanske skulle ta och göra en tidig kväll själv också? ifall man får jobb i morrn. Måste ändå ringa och påpeka att dom inte skrivit in 3 dagar som jag jobbat. ajjabajja! och kanske komma på en lösning på min inte så smarta lösning tidigare. När jag mamma och kerstin var på IKEA så köpte jag en stång som man kan hänga köksredskap på som jag tänkte att man med dubbelhäftande tejp skulle kunna sätta på klinker, men tji fick jag det tog 3 dagar sen vakna ja mitt i natten av att det braka till.. såklart hade ju den rasat ner :/ så har nån någon fiffig lösning som inte innebär borrning?! så är jag väldigt tacksam för det!

Tyckte det var så snyggt men det vill inte fastna :/ Ide tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0