Hmm

Så ja nu har man varit duktigt, tror jag. Har jobbar 6 dagar av 7 och är idag ledig
eller arbetslös beroende på hur man ser på saken. Känns ganska tragiskt att så fort
man inte jobbar så har man ingenting att göra, vad har man för liv då?! Ja de vettefaan!
Jag kan veta vad det är för liv, den arbetslösas liv, man tar det man får när som helst,
hur som helst och vars som helst. Allt för att överleva, man räknar timmarna man får
och ser om det ska räcka till en normal inkomst som man kan ha roligt med eller
bara överleva på.
Även om kroppen skallenskriker neeeej du behöver vila, så jobbar man ändå.
Ta det inte fel, jag trivs skitbra med det jag vickar inom nu, men jag skulle inte klaga om jag fick en fast tjänst,
en säkerhet och framförallt en mer strukturerad vardag så jag VET när jag är ledig
och kan planera efter det. För ovissheten den är ganska jobbig den också. Hela tiden
vara beredd och tillgänglig!
Nåväl, jag har inte den blekaste aning om vad jag ska hitta på idag, känner att ett bak
il är på gång så man kanske skulle utnyttja det och julbaka lite. Är ju trotts allt inte så länge
kvar dit. Kanske skulle baka Mozartkulor? dammsugare? Tror fan ja ska göra det. Då kan ja
ta papperspåsen till pappersinsamlingen så har jag gjort ialla fall en "måstegörasak" idag!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Sv: Men ja, jag vet!! :) Dock finns den bara i M/L och det blir för stort! :/

2010-11-16 @ 22:41:36
URL: http://liiinneal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0