Kattgröt!

Som jag kallade klappgröt som det egentligen heter när jag var liten, är hur underbart gott
som hellst!
Lätt pösig efterrättsgröt (går att äta annars också såklart!)
2 Portioner:
  • 2 1/2 dl Vatten
  • 3 msk Mannagryn
  • 3/4 dl lingonsaft eller lingonsylt (går bra med annan sylt också)
  • Citron
Koka upp vattnet och tillsätt grynen under vispning.
Koka upp gröten och låte den koka på svag värme 4-5 minuter.
Häll i saften eller sylten och låt gröten koka upp på nytt.
Häll sedan upp den i en stor bunke och vispa med elvisp ordentligt
tills gröten är riktigt pösig.
Smaksätt eventuellt med rivet skal och saft av citron
Servera gröten med mjölk.. DONE!
Annars då ?
jo tack det är bra, jobbar som en jag vet inte vad jusst nu. Går min 8onde dag irad
i morrn och har sedan onsdag kvar och sen är jag ledig (vad jag vet nu) men ska
nog i vilket fulla fall TA mej ledigt om inte annat =)
Nämenjo nu var det dax för the bed.. börjar 7 i morrn.. baaaay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0