Helg

Fredag: På kvällen kom hjärtat, så vi åkte till David och Marie i huset och hjälpte till, okeeey ja kanske inte gjorde så mycket men satte ialla fall ihop en låda :P
Lördag: Vakna jag typ 9, ganska lustigt egentligen så fort K sover över så blir jag morgonpigg ?! annars är jag som en annan sego (fast det är jag väll ändå, bara för att ja vaknar 9 betyder det inte att jag frivilligt kliver upp ;) )
Vi for och handla för dagens destination skulle bli Storforsen. SÅ vi skulle handla för en liten picknick. Åkte och tanka, for hem till mor och far och förberedde picknicken, stuva in syrrorna och Sessy i bilen och åkte. Himlen såg lite oroväckande ut meeeen det blev inge regn tack och lov!:)
Vi vandra omkring där och tittade på det höga vattnet, tog kort och fikade. En helt mysig dag som klart måste göras om!
När vi ändå var där uppe så passade vi på att hälsa på min farmor i nya lägenheten. Hon har nyligen flyttat så det var trevligt att se hennes nya hem, som var jättefint, som alltid!:)
For även och hälsade på Mormor och Morfar, samt Adam som ska sova där i veckan. Drack kaffe och surrade på om diverse saker.
När vi kom hem så hade mamma öppnat en surströmmingsburk ( jag körde med hotet att få sova på soffan, men det blev ju bara ett tomt hot..såklart) Men jag förstår verkligen inte vad det är som är så bra med att äta surströmming. VARFÖR äta SUR fisk när det finns FÄRSK?! kan man ju undra !?!
Efter maten så åkte vi med pappa och Bea på älgsafari.. dvs man åker bil i skogen för att kolla efter älg... vi såg ingen haha. Och under bilfärden så ringde Linda, så när vi kom hem så åkte vi till Farbror där även faster, Linda och Fanny var och drack kaffe och kollade även på hans nya lägenhet. Som också var fin!:) 
Till slut så landade vi hos mej, där vi surrade och såg på film tills 3 på natten, med tända ljus och allmänt mys.
Söndag ingen bra morgon alls, hade gärna legat kvar i sängen och sovit, men det gick inte för pappa skulle fixa nå utti Kristers bil, men men...
Ikväll har jag då umgåtts med Linda, vi va i Lomtjärn och gungade och jag plockade häggblommor för jag håller på att exprementera och göra saft, men det har vi ju osett vad det blir ännu ^^ Lina och Marie var också upp en sväng. Samt Linnéa men hon hade bara brottom ;)
Nåja bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0