Djurdoktorn

Jag visste redan igår kväll att jag skulle få rycka ut som ambulans för Troja, lillan
har ju fått UVI. lillavännen. Så 8 på morrgonen ringde pappa min och jag for med
hon på en gång! Och ja de va som vi trodde, att det var en UVI. Och den behandlas
på samma sätt som en människas, dvs med pencillin och att dom ska äta surhetsreglerade
medel som citron, apelsin, tranbärsdricka. En UVI beror på att balancen i urinen är
för söt, och bakterier gillar sött, så med andra ord måste man göra det surare.
(väldigt kompakt förklaring^^) men ialla fall. Så nu ska ja snart åka och hämta
ut pencillinet på apoteket, tänkte va snäll med pappa så han slapp göra det !:)

Jag har packat klart också, tror ja (?!) panik som vanligt. Men får åka hem och hämta
om inte annat före jag åker! Hinner fundera medans jag jobbar ikväll om inte annar

Nå ja nu ska ja åka.. puss och kram hela dan ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0