Män som hatar kvinnor

Har varit en bra dag idag, först på förmiddagen så var jag och kollade då
Bea hade konståkningsuppvisning. Hon var som vanigt jätteduktig och hade
nästan ett felfritt åk. Jag var även ansvarig i våran famij att baka, viket ja då också gjorde,
blev 2 kladdkakor med ett skridskotryck på av florsocker, blev gode bra ändå.
Fick beröm av många vilket kändes jävigt bra, att man kan göra nått  bra nån gång!

 

Sen ikväll har även jag varit och kollat på den omtalade filmen "Män som hatar kvinnor"
en bra film och absolut sevärd. I början av filmen tyckte jag att någonting var fel, men
ja kom fram till att jag har läst den andra boken i Millenium serien och detta var
tydligen den första delen (viket jag inte fatta förnst filmen nästan var slut) så jag
hoppas att dom gör film av allt i hop och jag måste köpa dom andra böckerna också.
Har man en del i en serie måste man ha alla!

"Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0