29/11

En tanke som har slagit mej är varför ska kursliteratur skrivas på ett sånt sätt som man inte förstår? är det inte meningen att man ska kunna ta till sig kunskaperna som böcker ska ge en? men hur ska man då kunna ta till sig kunskapen om man inte förstår vad som skrivs. Även om man läser texten flera gånger ? Jag bara undrar. För jag förstår inte tanken bakom det. 
 
Sitter iaf på skolan och har pysslat på med en guppuppift (Den jag svurit över) och börjar bli klar. Många frågetecken rättades ut under lektioen igår och det var inte riktigt så komplicerat som vi själva gjorde det (standart?!) Det knepiga var ju att läraren själv inte visste riktigt vad just vårat avsnitt handlade om för han hade inte själv den kompetensen.. hallååå?!
 
Nä tillbaka till pluggandet en stund till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0